You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
נערים ג' - רפורמת הליגות לא ישימה, זו ההצעה שלנו
סקרנים לדעת באיזו ליגה ישחקו. שחקני קבוצות שנתון 2010 של מכבי קרית גת ומכבי כפר סבא (צילום: ולדי מויסייב)

נערים ג' - רפורמת הליגות לא ישימה, זו ההצעה שלנו

ההתאחדות העבירה החלטה על שינוי מבנה הליגות בשנתון נערים ג', בלי שהנהלת ההתאחדות אישרה. מדוע הרפורמה לא ישימה ומה הצעתנו בעניין? הפרטים בכתבה

מאת: אורי שמיר - עורך האתר
התמונות בגוף הכתבה צולמו מטעם הקבוצות

יש דברים שיכולים לקרות רק בכדורגל הישראלי: בסופ"ש האחרון הופתעו מנהלי מחלקות נוער בכל הארץ לקבל מסמך רשמי מההתאחדות לכדורגל, שמודיע על החלטות שהתקבלו בועדת הנוער של ההתאחדות לכדורגל על רפורמה במבנה הליגות בשנתון נערים ג', מבלי שהנהלת ההתאחדות דנה ואישרה את העניין. בהתאחדות מצאו להם זמן לההפיץ את המסמך, רגע לפני הלחץ של משחקי סופ"ש וכמה רגעים לפני יום הזיכרון ויום העצמאות, שאין לראשי המחלקות זמן להתעמק בדברים.

ע"פ המסמך הוחלט כי ליגות נערים ג' יעברו שינוי מ-0 ל-100. מליגות עמוסות בקבוצות, שלא בהכרח נפגשות האחת עם השניה ולא מחויבות להשלים משחקים שבוטלו ואפילו שלבים בעונה שתוצאות לא פורסמו - מה שלא מאפשר להכתיר אלופה באופן רשמי, למבנה ליגות אגרסיבי במיוחד. עם אלופה רשמית ושלוש יורדות מליגה של 16 קבוצות.

מה כוללת ההצעה? מבנה של שני דרגים - שתי ליגות בכירות בכל אחת מהן ישחקו 16 קבוצות - שיזכו לדירוג הגבוה ביותר, כשלמועדונים עם קבוצת בוגרים המשחקת בליגת העל תינתן אפשרות לרשום קבוצה אחת בכל ליגה. מתחת לליגות הבכירות יהיו 6 ליגות מחוזיות. בסיום העונה, מכל אחת מהליגות הבכירות ינשרו 3 האחרונות ויעלו אלופות הליגות המחוזיות. במסמך מצוין כי זהות הקבוצות בליגות השונות ייבחר ע"פ דירוג מועדונים. הקריטריונים שעל פיהם ידורגו המועדונים לא פורטו בליגה.

מוזר ואפילו הזוי, שהחלטה כזו עברה, שכן בשנתון 2010 רשומות 253 קבוצות. בהנחה שרובן המוחלט ימשיכו להתקיים גם בשנתון נערים ג', איך בדיוק יצליחו ליצור ליגות מחוזיות עם 16 קבוצות - הכמות המקסימלית של קבוצות בליגה, בעונות ללא השפעת מצב חירום מהעונה הקודמת? 6 ליגות שבכל אחת מהן מקום ל-16 קבוצות, ייצרו מצב שרק ל-96 קבוצות יהיה מקום בליגות המחוזיות ולעוד 32 בליגות הארציות. מה יעשו עם מעל 100 קבוצות אחרות?.


ייתכן שזו תמונה של ‏‏‏‏6‏ אנשים‏, ‏אנשים משחקים כדורגל‏‏ ו‏אנשים משחקים פוטבול‏‏
מכוונים הכי גבוה שאפשר. שחקני קבוצת שנתון 2010 של מכבי נתניה

אז אחרי שהעומס של סופ"ש ירד ולאחר שהחלטתי שלאור המצב במדינה, אינו מרגיש בנוח לחגוג בערב יום העצמאות, מצאתי עצמי צולל לעומק העניין והנה לכם ההצעה שלי למבנה ליגות, שיהיה נכון להחיל גם בשנתון נערים ב' כבר בעונה הבאה - ובכך למנוע את הברדק הצפוי בעקבות שינוי שיטת התחרות הנובע מהשפעות המלחמה ובאופן כללי - מבנה עם תחרות פחות אגרסיבית. כדי להגביר את רמת העניין בליגות, מציע אני קיום משחקי פלייאוף ומבחן בכל אחד מהדרגים.

מבנה הליגות מתבסס על שלושה דרגים:


2 ליגות עליונות - על צפון ועל דרום - 16 קבוצות בכל ליגה - 30 מחזורים.
4 ליגות ארציות - צפון, שרון, מרכז ודרום - 16 קבוצות בכל ליגה - 30 מחזורים.
12 ליגות מחוזיות - 14-16 קבוצות בליגה, בהתאם לרישום הקבוצות ומיקומן הגאוגרפי.

דעה אישית: אין זה הוגן לאפשר למועדונים עם קבוצות מליגת העל לרשום שתי קבוצות בליגות הבכירות. מעבר לכך, אין גם שום סיבה הגיונית לאפשר זאת, מאחר  אף מועדון גדול לא רשם בעונה האחרונה שתי קבוצות בשנתוני נערים ב' ונערים א' ובאופן כללי אחרי שנתון נערים ג' יוצרים איחוד בין קבוצות. (מכבי חיפה בשנתוני נערים ב' ונערים א' פועלת תחת מחלקת הנוער של הפועל חוף הכרמל/מעגן מיכאל, שירשה את המיקומים של שלוחת נהלל שהייתה בחזקת מכבי חיפה עד הקיץ שעבר).

ייתכן שזו תמונה של ‏‏‏‏10‏ אנשים‏, ‏‏אנשים משחקים כדורגל‏, ‏אנשים משחקים פוטבול‏‏‏ ו‏טקסט‏‏
באיזו ליגה ישחקו בעונה הבאה? קבוצת שנתון 2010 של מכבי אשקלון

שיטת תחרות:


ליגות על: הראשונה בסיום כל עונה מוכתרת לאלופה. שתי האחרונות יורדות לליגות הארציות: צפון - לליגות שרון וצפון, דרום - לליגות מרכז ודרום, כמובן ע"פ שיקול גאוגרפי. מקום 14 משחק מבחן על הישארות בליגה.

ליגות ארציות: הראשונה בסיום כל עונה מוכתרת לאלופה ועולה לליגת העל ע"פ שיקול גאוגרפי. בכל ליגות המסיימות במקומות 2-3 ייפגשו למשחק פלייאוף במגרשה של הקבוצה שסיימה במקום השני - המנצחת עולה למשחק גמר מחוזות מול הקבוצה מהמחוז המקביל - המנצחת עולה למשחק מבחן על מקום בליגת העל. דוגמא: ארצית צפון מול ארצית שרון - המנצחת מול מקום 14 בליגת על צפון.

3 האחרונות ינשרו לליגות המחוזיות. הקבוצה שתסיים במקום ה-13 תשחק במשחקן מבחן על הישארות בליגה.

ליגות מחוזיות: קבוצה שתסיים במקום הראשון תוכתר לאלופה ותעלה לליגה הארצית. כל שלוש ליגות מראש יכוונו להעפלה לליגה ארצית מסוימת. דוגמא: ליגות חוף, שומרון ושרון ישיקו לליגת ארצית צפון. ליגות דרום, שפלה ודן ישיקו לארצית דרום.

מאחר ובמרבית הליגות ישחקו פחות מ-16 קבוצות,  הליגות יהיו קצרות יותר מבחינת היקף פעילות, כך שכדי ליצור עניין ניתן להוסיף משחקים לקבוצות שיסיימו במקומות גבוהים. כמו בליגות הארציות, קבוצות במקום 2-3 בכל ליגה ייפגשו למשחק פלייאוף בביתה של הקבוצה שסיימה במקום השני. שלוש הקבוצות מכל שכבת ליגות סמוכות ישחקו בהפרשים של שלושה ימים האחת מול השניה בשיטת טורניר, הזוכה תשחק מול הקבוצה שסתיים במקום ה-13 בליגה הארצית שמעל על הזכות לשחק בליגת המשנה.

בהשקעה של 3-5 דקות ביום יש לך אפשרות לשדרג את הבניה הגופנית שלך בצורה אדירה. איך זה קורה? צפה בסרטון ולחץ כאן


נוער - על, זמן לבחירת תגלית העונה

נוער - על, זמן לבחירת תגלית העונה

חדש באתר

שחקן שהרשים בקבוצת בוגרים שזכתה בתואר, שחקנים שהרשימו בעונה ראשונה כשחקני נוער, שחקן ששילב בין בוגרים לנוער - אלה המתמוד...